Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Osobitná matrika

Žiadosť na zápis do osobitnej matriky sa podáva na matričnom úrade v mieste trvalého pobytu žiadateľa, prípadne v mieste posledného trvalého pobytu žiadateľa na Slovensku. Ak nemá žiadateľ trvalý pobyt na Slovensku môže požiadať o zápis na ktoromkoľvek matričnom úrade. Zápis môže taktiež sprostredkovať zastupiteľský úrad SR v zahraničí.
Žiadateľ je povinný k žiadosti na zápis do osobitnej matriky predložiť doklady, ktoré majú na území SR dôkaznú moc verejných listín a sú opatrené predpísanými overeniami.
Zápis do osobitnej matriky môže byť vykonaný iba na základe platnej verejnej listiny. Rodný list, úmrtný list alebo sobášny list vydaný v cudzine, je na území SR platný iba vtedy, ak je opatrený vyšším osvedčením orgánu v štáte vydania a legalizovaný zastupiteľským úradom SR v štáte (alebo pre štát), v ktorom bol vydaný, prípadne APOSTILLOU podľa Dohovoru o zrušení požiadavky vyššieho overenia, ak medzinárodná zmluva neustanovuje inak.

Správny poplatok : zaplatíte  priamo do pokladne Obecného úradu - v sume 10,00 EUR

/ položka č.17 sadzobník správnych poplatkov/

Potrebné doklady:

  • cudzozemská verejná listina - rodný list, sobášny list, úmrtný list – originál, alebo notárom osvedčená fotokópia, zviazaná s jej úradným prekladom do slovenčiny s výnimkou verejných listín vydaných v Českej republike. Niektoré cudzozemské verejné listiny musia obsahovať vyššie overenie za účelom ich uznania orgánmi štátnej správy a samosprávy na území SR, t.j. superlegalizáciu alebo APOSTILLE,
  • platný doklad totožnosti žiadateľa,
  • fotokópia rodného listu,
  • u rozvedených fotokópia rozsudku o rozvode,
  • u ovdovelých fotokópia úmrtného listu manžela alebo manželky,
  • doklad totožnosti zomrelej osoby,
  • doklad totožnosti osoby vybavujúcej úmrtie,
  • ďalšie doklady podľa požiadavky Osobitnej matriky Ministerstva vnútra SR Bratislava